X Tovar bol vložený do košíka
« späť
Neprihlásený užívateľ

Všeobecné Obchodné podmienky

prevádzkovateľ:

EUGENIKA spol. s r.o.
Iľjušinova 2
851 01 Bratislava
Zapísaná v Obchod. reg. OS Bratislava I, Oddiel: Sro Vložka č.: 1438/B

korešpondenčná adresa:
EUGENIKA spol. s r.o.
Iľjušinova 2, P. O. Box 187
850 00 Bratislava 5

IČO: 17324033
DIČ: 2020351828
IČ pre DPH: SK2020351828
č. účtu: 2621252066/1100, Tatra banka
IBAN: SK5411000000002621252066
SWIFT: TATRSKBX

1. Objednávka

Kúpna zmluva, na ktorej základe je realizovaný predaj tovaru predávajúcim kupujúcemu vzniká na základe záväzného potvrdenia objednávky. Po odoslaní objednávky bude Vaša objednávka spracovaná a na Váš e-mail bude obratom doručené potvrdenie o prijatí objednávky predávajúcim; na uvedenú e-mailovú adresu Vám budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom Vašej objednávky. Predávajúcim potvrdená objednávka (alebo jej časť) je považovaná za záväznú pre obe strany, ak nedôjde k porušeniu podmienok dohodnutých v čase potvrdenia. Za podstatné podmienky sa považujú hlavne obsah objednávky (presná špecifikácia tovaru a jeho počet), cena za tovar a spôsob doručenia.

Registrácia vám umožní využívať svoje konto na sledovanie aktuálneho stavu vašej objednávky, históriu všetkých vašich objednávok, odkladanie si zaujímavých položiek na neskorší nákup a podobne. Po vyplnení potrebných registračných údajov vám bude na zadaný e-mail zaslané počítačom vygenerované prístupové heslo, ktoré si môžete kedykoľvek zmeniť. Heslom a e-mailovou adresou sa prihlasujte do svojho konta pri každom nákupe.

V prípade jednorazového nákupu nie je potrebná registrácia – stačí vyplniť vaše kontaktné údaje vrátane adresy doručenia (telefónne číslo je požadované pre rýchlejšiu komunikáciu, pre prípad doručenia tovaru kuriérom, alebo ak sa vyskytnú nejaké komplikácie pri vybavovaní objednávky).

Odoslanie objednávky Potvrdenie a odoslanie Vašej objednávky sa realizuje v sekcii košík, kde po zvolení formy dodania a platby prechádzate k záverečnej kontrole a odoslaniu Vašej objednávky. Je potrebné si skontrolovať, či všetko je v objednávke tak, ako si želáte. Adresa, adresa doručenia, zoznam objednaného tovaru a kusov. Môžete pridať vlastnú poznámku k objednávke. O potvrdení objednávky Vás budeme informovať na Vašej e-mailovej adrese zadanej pri registrácii. Ak sa tak nestane, môže byť niekoľko príčin:

  • uviedli ste nesprávnu e-mailovú adresu (preklep, stará adresa)
  • momentálne je internet veľmi vyťažený, potvrdenie bude doručené neskôr
  • počas zadávania a odosielania objednávky sa stala chyba.

Každú Vašu objednávku môžeme vybaviť iba jednorazovo. Znamená to, že ak niektorý z objednaných titulov momentálne nemáme, pošleme len odsúhlasené objednané knihy a chýbajúce už neevidujeme. Môžete sa zaregistrovať pri konkrétnom nedostupnom tovare, aby Vám prišlo upozornenie, že tovar už máme znovu na sklade a Vy sa rozhodnete, či si ho u nas znovu objednáte. Predchádzame tak opätovnému plateniu poštovného alebo vráteniu zásielky, kedy si zákazník medzitým zohnal žiadané knihy z iných zdrojov.

2. Ceny

Všetky zľavy uvedené na tejto webovej stránke sú platné iba pri nákupe cez internetový obchod. Ceny a zľavy v našich kamenných obchodoch sa realizujú za iných podmienok, špecifických pre danú predajňu (do ktorej idete nakúpiť).

Všetky položky v našom e-shope obsahujú tzv. bežnú alebo maloobchodnú cenu (MOC), ktorú stanovuje vydavateľ danej knihy pre všetkých predajcov. Z nej vychádza naša konkrétna cena, za ktorú nakúpite daný tovar iba v našom e-shope a ktorá obsahuje zľavu pre zaregistrovaných zákazníkov. Zákazníci môžu ďalej získať aj individuálne zľavy (pozri text nižšie), ktoré sa prirátajú k bežným zľavám v našom e-shope. Tým je váš nákup u nás ešte výhodnejší. Rozdiel v cenách pri špeciálnej zľave sa uvádza v položke „ušetríte“.

Objednávky s uvedenými aktuálnymi cenami a zľavami vybavujeme LEN v rámci Slovenska. Objednávky pre zahraničie sú vybavované individuálne, s inými obchodnými podmienkami, ktoré sa dohodnú so zákazníkom pri konkrétnej objednávke.

3. Platby

Našim zákaznikom ponúkame platby prostredníctvom slovenskej pošty / platba za balík pri doručení – dobierka/ alebo pohodlne formou elektronickej platby / kartou, alebo cez internet banking/ – ktorá zároveň zvýhodňuje Váš nákup.

Platba kartami: VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro. Cez systém TrustCard(r)
Platba cez internet banking: Cez systém TrustPay(r)
Platba cez mobil: VIAMO

4. Dodanie

Dodacia lehota u titulov, ktoré máme na sklade je 3 dni až 1 týždeň v závislosti na objeme objednávok. V prípade titulov, ktoré nemáme, v čase objednávky, na sklade je dodacia lehota dva-tri týždňe. O nekompletnosti a termíne Vas budeme informovat a spolu s Vami zvolíme ďalší postup. Či už uprednostníte kompletnosť objednávky, alebo rýchlosť dodania. Ak zásielku neobdržíte do štyroch dní od odoslania /Slovenská pošta/, odporúčame informovať sa na pošte o uložení zásielky. A samozrejme nás môžete kontaktovať (e-mailom, telefonicky). Stáva sa totiž, že zákazníci neobdržia oznámenie z pošty o uložení zásielky a pod.

Formu dodania si môžete vybrať z viacerých spôsobov doručenia a platieb a podľa osobných preferencii si tak skombinovať dodanie tak, aby Vám to čo najviac vyhovovalo /rýchlosť a pohodlnosť doručenia s ohľadom na cenu/.

5. Storno objednávky a vrátenie tovaru

Tovar, ktorý ste si zakúpili cez e-shop Eugenika.sk, je možné bez udania dôvodu vrátiť do 7 pracovných dní od prevzatia. Od zmluvy je možné odstúpiť preukázateľným spôsobom písomne alebo e-mailom. Toto právo vyplýva zo zákona o zásielkovom predaji. Po dohode s nami zákazník doručí reklamovaný tovar na vlastné náklady doporučenou zásielkou alebo osobne na adresu: Iľjušinova 2, 850 00 Bratislava 5 (ak poštou, uviesť ešte aj P.O. BOX 187). Spolu s reklamovaným tovarom je potrebné doručiť kópiu ústrižku od doručovateľa a kópiu daňového dokladu (faktúry), ktorý bol súčasťou pôvodnej zásielky s tovarom. O výsledku a oprávnenosti reklamácie budeme zákazníka informovať ihneď po rozhodnutí o oprávnenosti reklamácie, a to telefonicky (najneskôr do 30 dní od prijatia reklamovaného tovaru), a dohodneme sa s ním na ďalšom postupe riešenia problému. Zároveň mu doručíme (prostredníctvom e-mailu alebo doporučenou poštovou zásielkou) reklamačný protokol. Reklamovaný tovar vymeníme kus za kus, prípadne za iný tovar v cene reklamovaného výrobku. V prípade, že výmena tovaru nie je možná, zákazníkovi vrátime peniaze na ním stanovený bankový účet alebo poštovú adresu, ihneď po doručení daňového dokladu, ktorý mu bol vystavený k reklamovanému tovaru.

6. Reklamačný poriadok

Práva a povinnosti:

Internetové kníhkupectvo Eugenika.sk zodpovedá za:

Dodržanie tej ceny, ktorá bola uvedená v našom e-shope v čase objednávky daného tovaru
Dodanie tovaru v tom množstve a sortimente, aký bol uvedený v potvrdenej objednávke.

Internetové kníhkupectvo Eugenika.sk nezodpovedá za:

Poškodenie tovaru spôsobené doručovateľom
Oneskorené doručenie zapríčinené doručovateľom
Za obsahovú náplň objednanej knihy

Zákazník zodpovedá za:

Správne a korektné vyplnenie osobných údajov
Objednávka sa považuje za záväznú od momentu jej odoslania. Zákazník môže objednávku kedykoľvek doplniť, prípadne pozmeniť, po komunikácii s pracovníkom e-shopu.
Prevzatie objednaného tovaru

Pokiaľ zákazník po obdržaní zásielky zistí rozdiel medzi faktúrou a skutočne dodaným tovarom, prípadne zistí, že tovar je poškodený, môže najneskôr do troch dní podať reklamáciu (písomne: Iľjušinova 2, P.O.BOX 187, 850 00 Bratislava 5 , telefonicky: 00421-2-6381 4654 , e-mailom: dobierky@eugenika.sk ).
Tu si môžete stiahnuť vzorový formulár (pdf) na odstúpenie od zmluvy pre eshop.

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPORU - PLATFORMA RSO

Vážení zákazníci,
informujeme Vás, že akékoľvek svoje práva a nároky si môžete voči nám uplatňovať aj v rámci alternatívneho on-line riešeného sporu. On-line riešenie sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov on-line (RSO).
Rovnako aj naše nároky voči Vám môžu byť uplatnené prostredníctvom európskej platformy. Sťažnosť môžete podať prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO) na stránke:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm

Využitie alternatívneho riešenia sporu šetrí peniaze a čas, keďže Vaša sťažnosť bude vybavená do 90 dní a bez značných finančných výdavkov. V prípade akýchkoľvek problémov nás kontaktujte na: dobierky@eugenika.sk

Neprevzaté zásielky:

Kupujúci berie na vedomie a súhlasí s tým, že ak si po záväznom potvrdení objednávky neprevezme tovar od kuriéra alebo z pošty bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, predávajúci si môže uplatniť nárok na náhradu vzniknutej škody vo výške skutočných nákladov vynaložených na pokus o neúspešné doručenie objednávky.

7. Ochrana osobných údajov

1. Prevádzkovateľ osobných údajov:

Prevádzkovateľom osobných údajov, teda subjekt, ktorý spracováva osobné údaje dotknutej osoby, je spoločnosť Eugenika spol. s r.o., IČO: 173 240 33, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 1438/B DIČ: 2020351828 , IČ DPH: SK2020351828
(ďalej len „Prevádzkovateľ“).

Prevádzkovateľ postupuje pri spracovaní osobných údajov v súlade so zákonom 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov, v znení neskorších predpisov a ďalšími právnymi predpismi (ďalej len „zákon č. 122/2013 Z.z.“). Od 25.5.2018 sa bude Prevádzkovateľ namiesto zákona č. 122/2013 Z.z. riadiť pri spracovaní osobných údajov dotknutých osôb Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a zákonom č. 18/2018 Z.z, o ochrane osobných údajov a o zmene a a doplnení niektorých zákonov.

2. Účely a právny základ spracovania osobných údajov:

Prevádzkovateľ spracováva osobné údaje dotknutých osôb výlučne v rozsahu nevyhnutnom na plnenie účelu a obchodných podmienok.

Prevádzkovateľ spracováva za účelom:

Údaje pre newsletter servis
Pri prihlásení do nášho newsletter-servisu z hlavnej stránky www.eugenika.sk budú Vaše údaje (t.j. e-mailová adresa, meno a priezvisko) spoločnosťou Eugenika spol. s r.o. použité na marketingové účely pre zasielania emailu o novinkach spolocnosti a novych produktoch. Spracovanie je na zaklade vasho suhlasu. Použitie údajov končí Vašim odhlásením sa z newslettter-servisu. Odhlásenie z newsletter-servisu môžete vykonať kedykoľvek, a to buď prostredníctvom správy zaslanej na e-mailovú adresu: gdpr@eugenika.sk alebo prostredníctvom internetového odkazu, ktorý je obsiahnutý v newslettre a slúži na tento účel.

Údaje pre zákaznícky účet a marketingové účely
Pri zriadení zákazníckeho účtu prostredníctvom funkcie „registrácia zákazníka“ budú vaše údaje, t.j. meno, priezvisko, fakturačná adresa, dodacia adresa a e-mailová adresa, telefónne číslo - uložené v zákazníckej databáze spoločnosti Eugenika spol.s r.o. Spracovanie je na zaklade vasho suhlasu. Ako zákazník ste oprávnený kedykoľvek požadovať vymazanie a likvidáciu zákazníckych údajov a zákazníckeho účtu. Bližšie informácie k tejto téme sú k dispozícii v sekcii „Aké sú vaše práva a kde ich môžete uplatniť?“.

Pokiaľ ste pri zriadení zákazníckeho účtu poskytli súhlas so zasielaním reklamných informácií - newsletteru, použije spoločnosť Eugenika spol.s r.o. Vami zadané údaje pre marketingové účely. Tento súhlas je dobrovoľný a môžete ho s účinkami do budúcna kedykoľvek odvolať.

3. Doba uchovania osobných údajov:

Prevádzkovateľ bude uchovávať osobné údaje vo forme, ktorá umožňuje identifikáciu dotknutej osoby najneskôr dovtedy, kým je to potrebné na dosiahnutie účelu, na ktorý sa osobné údaje spracúvajú a/alebo na uplatnenie právneho nároku.

Prevádzkovateľ bude uchovávať osobné údaje najneskôr do ukončenia , v prípade ak dotknutá osoba nevyužije svoje právo odvolať súhlas so spracovaním osobného údaju skôr.

Prevádzkovateľ bude uchovávať osobné údaje najneskôr dovtedy, pokiaľ je to nevyhnutné na splnenie povinností podľa osobitného predpisu.

4. Identifikácia príjemcov osobných údajov:

Prevádzkovateľ nie je oprávnený poskytnúť osobné údaje dotknutých osôb žiadnym tretím stranám s výnimkou Sprostredkovateľa.

Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho sa predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhu príjemcov:
  • Slovak Parcel Service s.r.o., so sídlom Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 31329217, Zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel Sro. Vložka č. 3215/B
  • Slovenská pošta, a. s.Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, IČO: 36631124, Zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel Sa. Vložka č. 803/S-Zbl

5. Práva dotknutých osôb:

  • ak právnym dôvodom spracovania osobných údajov dotknutej osoby je jej súhlas, môže dotknutá osoba súhlas kedykoľvek odvolať na nižšie uvedenej emailovej adresa. Odvolaním súhlasu nie je dotknutá zákonnosť spracovania vychádzajúceho zo súhlasu, ktorý bol predtým daný pred jeho odvolaním, Dotknutá osoba má právo súhlas kedykoľvek odvolať prostredníctvom e-mailu na adrese gdpr@eugenika.sk alebo písomne na adresu sídla.
  • dotknutá osoba má právo vyžadovať od Prevádzkovateľa na základe žiadosti potvrdenie o tom, či sú alebo nie sú osobné údaje dotknutej osoby spracovávané, a v kladnom prípade žiadať poskytnutie informácií o spracovávaní osobných údajov, ktoré sa dotknutej osoby týkajú.
  • dotknutá osoba má právo na opravu osobných údajov ktoré sa jej týkajú. Za účelom zabezpečenia presnosti osobných údajov dotknutej osoby, je každá dotknutá osoba povinná oznámiť presné a pravdivé osobné údaje a všetky zmeny osobných údajov, ktoré dotknutá osoba poskytla Prevádzkovateľovi.
  • dotknutá osoba má právo na prenosnosť osobných údajov ktoré sa jej týkajú a ktoré poskytla Prevádzkovateľovi, a to v štruktúrovanom bežne používanom a strojovou čitateľnom formáte, ak dochádza ku spracovaniu osobných údajov dotknutej osoby automatizovanou formou a na základe zmlúv alebo súhlasu dotknutej osoby a pred uplynutím doby uchovania osobných údajov. Uplatnenie tohto práva nesmieme mať nepriaznivé dôsledky na práva iných osôb.
  • Dotknutá osoba má právo na likvidáciu osobných údajov (právo na výmaz osobných údajov) ktoré sú predmetom spracúvania ak došlo k porušeniu zákona, alebo na základe odvolania súhlas alebo ak skončil účel spracovania alebo po uplynutí času uchovania osobných údajov.

    Právo na likvidáciu osobných údajov neuplatňuje ak je spracovanie osobných údajov potrebné na:
    • uplatnenie práva na slobodu prejavu alebo
    • uplatnenie práva na informácie,
    • plnenie povinností podľa zákona č. 18/2018 o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení ďalších zákonov (účinného od 25.5.2018) alebo osobitného predpisu,
    • uplatnenie právneho nároku
    • na účel archivácie, na vedecký účel, na účel historického výskumu alebo na štatistický účel podľa § 78 ods. 8, ak je pravdepodobné, že právo podľa odseku 1 znemožní alebo závažným pôsobom sťaží dosiahnutie cieľov takého spracúvania.
  • Právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov ak:
    • dotknutá osoba namieta správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho Prevádzkovateľovi overiť správnosť osobných údajov,
    • spracúvanie osobných údajov je nezákonné a dotknutá osoba namieta vymazanie osobných údajov a žiada namiesto toho obmedzenie ich použitia,
    • Prevádzkovateľ už nepotrebuje osobné údaje na účel spracúvania osobných údajov, ale potrebuje ich dotknutá osoba na uplatnenie právneho nároku, alebo
    • dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov podľa § 27 ods. 1 zákona č. 18/2018 o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení ďalších zákonov (účinného od 25.5.2018), a to až do overenia, či oprávnené dôvody na strane prevádzkovateľa prevažujú nad oprávnenými dôvodmi dotknutej osoby.
    • Pri podozrení že sa osobne údaje neoprávnene spracúvajú má dotknutá osoba právo návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov na Úrad na ochranu osobných údajov.

    6. Kontaktné údaje Prevádzkovateľa:

    Dotknutá osoba môže prípadné pripomienky, otázky, podnety a dotazy adresovať Prevádzkovateľovi osobných údajov prostredníctvom elektronickej pošty na e-mailovej adrese: gdpr@eugenika.sk alebo telefonicky na telefónnom čísle 02/ 63810659 alebo písomne na adrese: EUGENIKA spol. s r.o., Iľjušinova 2, P. O. Box 187, 850 00 Bratislava 5